שאלות נפוצות בתביעת רשלנות רפואית

מאת: עו"ד אבי לוטן

כיצד מתחילים לברר תביעת רשלנות רפואית ?
כדי לברר עילת תביעה בגין רשלנות רפואית יש לאסוף את מלוא החומר הרפואי הרלוונטי (לא ניתן להסתפק למשל רק בסיכומי מחלה), ולפנות לעורך דין הבקיא בתחום הרשלנות הרפואית.

לאחר בירור ראשוני עם עורך הדין, ותחקור שיעשה על ידו, החומר הרפואי יופנה למומחה רפואי בתחום המתאים לצורך קבלת ייעוץ ומתן חוות דעת במידה ולדעתו אכן הייתה רשלנות רפואית.

האם חייבים חוות דעת מומחה לצורך הגשת תביעת רשלנות רפואית?
ככלל, כל טענה שברפואה צריכה להיתמך בחוות דעת רפואית, כך שלצורך הגשת תביעה בגין רשלנות רפואית יש צורך בהגשת חוות דעת רפואית של מומחה בתחום המתאים, ולעיתים יש צורך במספר חוות דעת.

כיצד בוחרים עורך דין לניהול תביעת רשלנות רפואית?
תביעת רשלנות רפואית היא תביעה מורכבת ומסובכת הדורשת מומחיות מיוחדת וניסיון רב, ולכן, מומלץ לפנות לעורך דין העוסק בתחום נזקי גוף ובפרט בתחום הרשלנות הרפואית.
עורך דין מנוסה יידע לתחקר את הלקוחות כראוי, לאסוף את כל החומר הרפואי הרלוונטי, לפנות למומחה רפואי מתאים ולנהל תביעת רשלנות רפואית ראויה אשר תניב בסופה פיצוי מקסימאלי עבור הלקוחות.

מה כדאי לשאול את עורך הדין בפגישת ההכרות ?
לפני שבוחרים עורך דין לצורך ניהול תביעת רשלנות רפואית מומלץ לברר את תחומי העיסוק העיקריים שלו ושל המשרד ולברר מה מידת תחומי הוותק והניסיון של המשרד. כמו כן, מומלץ לברר האם המשרד התעסק בתביעות רשלנות רפואית דומות לאלה של הלקוחות, מה מידת ההצלחה של המשרד, ואפשר אף לבקש מעורך הדין להציג נתונים כגון פסקי דין של המשרד וכיוצ"ב.
כמובן ניתן לברר גם באינטרנט אודות המשרד ופסקי דין בהם היה המשרד מעורב.

כמה זמן לוקח לנהל תביעת רשלנות רפואית?
תביעת רשלנות רפואית תתיישן אם לא הוגשה תוך 7 שנים מיום היווצרות העילה. כלומר במידה וחלפו 7 שנים לא ניתן יהיה לברר תביעת רשלנות רפואית (אף אם היו לה סיכויים טובים!).

יחד עם זאת לכלל יש חריגים שונים. כך לדוגמא במידה והנזק התגלה רק מאוחר יותר או במידה והתובע לא ידע ולא יכל לדעת את העובדות המרכיבות את עילת התביעה וכו'. חריג חשוב נוסף נוגע לקטינים, כאשר ניתן להגיש תביעה עד הגיעם לגיל 25 (7 שנים מיום שבגרו). על כן, מומלץ להתייעץ עם עורך דין בכל מקרה בו נגרם נזק חמור.

איך מקובל לסכם שכר טרחת עו"ד בתביעת רשלנות רפואית?
מומלץ לסכם את שכר הטרחה עם עורך הדין עם תחילת הטיפול בתביעה. מקובל לסכם את שכר הטרחה באחוזים מסכום הפיצוי שיתקבל, כאשר שיעור האחוזים יכול להשתנות בהתאם לנסיבות המקרה ולמורכבות העניין.



לגולשי הפורטל עומד ייעוץ ראשוני באמצעות עו"ד אבי לוטן המייצג מקרים קשים של רשלנות רפואית. פניה ישירה לעו"ד לוטן: 054-7930927.
טל': 03-6916555, דוא"ל:lotanlaw@gmail.com

עסקים לפי תחום